Onze Bedrijfsvoering

Organisatiestructuur: Ons bedrijf is opgezet om een hoogwaardige mantelzorgervaring te bieden aan ouderen en andere mantelzorgontvangers en om vaste hun mantelzorgers te ontlasten. We hebben de beschikking over mantelzorgers, administratieve ondersteuning en een dienstbaar MT, waarvan de leden zelf ook hands-on bijspringen mocht dat nodig zijn.

Mantelzorgers: We hebben een team van zorgverleners klaarstaan die snel mantelzorgtaken kunnen bieden. Onze mantelzorgers zijn veelal studenten die ervaring hebben in het omgaan met de ouderen en anderen die mantelzorg nodig hebben. Ze voeren de mantelzorgtaken uit, variërend van persoonlijke verzorging en kleine huishoudelijke taken tot emotionele ondersteuning en gezelschap.

Flexibele schil: Naast onze eigen pool van mantelzorgers werken we soms samen met gekwalificeerde professionals om bijvoorbeeld aanvullende mantelzorgdiensten te leveren. Hiermee hebben we flexibiliteit en extra expertise beschikbaar in situaties waarin ook specifieke zorgbehoeften vereist zijn.

Kwaliteitsborging: We trainen onze mensen, implementeren kwaliteitscontroles en richtlijnen en zorgen ervoor dat alle aspecten van onze dienstverlening voldoen aan de vastgestelde wettelijke normen.

Start van een mantelzorgtraject

Wij doen ons best om de mantelzorgervaring soepel te laten verlopen en om de hoogste normen van kwaliteit en veiligheid te waarborgen. Wanneer er een concrete behoefte aan mantelzorg is, dan doorlopen wij de volgende stappen:

1. Intake & Zorgplanning

We starten een grondige intake en brengen de specifieke behoeften en voorkeuren van de cliënt en vaste mantelzorger in kaart. Op basis hiervan stellen we een individueel mantelzorgplan met een schema van onze inzet.

2. Coördinatie

Er is een vast aanspreekpunt en dat is een coördinator die verantwoordelijk is voor de zorgplanning en die toezicht houdt op mantelzorgverlening. Deze coördinator houdt functioneel contact met de cliënt en de vaste mantelzorgers, houdt toezicht op het uitvoeren van de gemaakt afspraken en is direct aanspreekpunt voor vragen en opmerkingen.

3. Toewijzing van mantelzorgers

Mantelzorgers worden toegewezen op basis van de zorgbehoeften en voorkeuren van de cliënt. We streven ernaar om de mantelzorg door een vast gezicht te laten uitvoeren, wat helpt om een vertrouwensrelaties op te bouwen.

4. Dienstverlening & Rapportages

Mantelzorgers verlenen de afgesproken mantelzorg uit, documenteren wat ze hebben gedaan en rapporteren bijzonderheden, eventuele veranderingen in het welzijn of behoeften van de cliënt.

5. Feedback & Evaluatie

We spannen ons voortdurend in om contact te faciliteren tussen onze mantelzorgers, de vaste mantelzorgverleners, cliënten en hun families. Periodieke evaluaties geven inzicht in mogelijke veranderende behoeften van de cliënt geven ons de mogelijkheid om mantelzorgtaken en planning aan te passen. Uiteraard worden veranderingen hierin aan de cliënten, de vaste mantelzorgers en familie voorgelegd en besproken.

Neem Vrijblijvend Contact Op

Wil je vrijblijvend weten wat wij voor jou kunnen beteken? neem dan contact met ons op.